با مدیریت تکنولوژی

با مدیریت تکنولوژی

خوشحالم که اینجا هستید. من بهداد ‌فره‌وهر هستم. (Behdad Farahvahar) کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی MTM_Master in Technology Management -گرایش انتقال تکنولوژی Technology Transfer .

در این وبلاگ "با مدیریت تکنولوژی With MTM" با مطالب متنوعی در زمینه مدیریت و تکنولوژی پذیرای شما خواهم بود.

۱۷خرداد

چرا کرونا ویروس در ایران خطرناک است؟
از مدتها پیش این سوال در ذهن من بود که چرا کرونا ویروس و چقدر در ایران خطرناک است؟

به این دلیل که تجسم درستی از مقدار شیوع و حجم ابتلا در جمعیت ایران نداشتم. تا اینکه به روش عینی دست بردم. یعنی هر چقدر آمار و نمودار بود به کناری نهاده و تصور کردم اگر کل جمعیت ایران در یک استادیوم ورزشی 86 میلیون نفری گنجانده شده باشد چقدر از آن جمعیت که با یک نگاه بتوان همه را دید مبتلا هستند و چه مقدار متاسفانه جان باخته اند.
برای اینکار از کامپیوتر کمک گرفتم و در مقیاس 1/1000 جمعیت ایران را به همراه مبتلایان و جانباختگان را بصورت نقاطی که در تصویر میبینید ترسیم کردم. 

 

نقاط سیاه=مردم
حجم زرد=بیماران
حجم قرمز=جانباختگان

Why is COVID-19 so dangerous?

برای دریافت فایل با کیفیت روی عکس کلیک کنید

حالا تجسم راحت تر شد. 
 

لطفا از این منظر به خطر نگاه کنید که این حجم زرد اگر مانند تصویر «قرنطینه» نشده باشد. پس میتواند در تمام جمعیت حاضر پراکنده باشد و هر لحظه در حال ابتلای مردم عادی است.

از دیدگاه دیگری که پیشاپیش از بیان آن عذرخواهی میکنم ولی فقط بعنوان یک مثال برای تفهیم بهتر از بیان آن ناگزیرم (قصد جسارت به عزیزان بیمار ندارم) تصور کنید یک ظرف بزرگ 86 لیتری رنگ سفید دارید که به میزان یک قاشق کوچک رنگ زرد به داخل آن می اندازید. بی تردید این حجم رنگ هر چند اندک باشد میتواند کل رنگ سفید را 1 الی 2 درصد تغییر رنگ دهد. در نتیجه رنگ باقیمانده دیگر سفید خالص نیست، الی آخر...

 
در تصویر واضح است این حجم زرد رنگِ بزرگ، توان کافی برای آلوده کردن حجم کل را دارد.

 

لینک آمار مبتلایان بیماری کرونا در ایران تا تاریخ درج این مطلب

 

با احترام

 

۹۹/۰۳/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی