۰۱تیر
تصویر از تلگراف
نقش تفکر استراتژیک در موفقیت سازمانی
سازمان هایی که دارای تفکر استراتژیک بالاتری هستند، می توانند در خلق و اجرای نوآوری استراتژیکی که باعث موفقیت سازمان می شود، بهتر عمل کنند. (فیض و روح الامینی, 1392) اما از طرفی دیگر (پور صادق و یزدانی, 1390) در تحقیقاتشان به این نتیجه رسیدند که: هر چند قابلیت تفکر استراتژیک نقش بسزایی در موفقیت شرکت های کوچک و متوسط دارد، اما مدیران در عمل از آن بهره نمی برند.
در جای دیگر (هورواث, 1393و مترجم) در کتاب جالب خود تحت عنوان اوج گیری-قواعد سه گانه تفکر استراتژیک اظهار نظر قابل تاملی دارد: اخیرا میشنویم که برنامه ریزی استراتژیک کالایی لوکس است و ضرورتی عاجل برای سازمانهای ایرانی ندارد؛ در مقابل، ادعا میشود که آنچه اهمیت دارد، ...