با مدیریت تکنولوژی

با مدیریت تکنولوژی

خوشحالم که اینجا هستید. من بهداد ‌فره‌وهر هستم. (Behdad Farahvahar) کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی MTM_Master in Technology Management -گرایش انتقال تکنولوژی Technology Transfer .

در این وبلاگ "با مدیریت تکنولوژی With MTM" با مطالب متنوعی در زمینه مدیریت و تکنولوژی پذیرای شما خواهم بود.

۱۵اسفند

اجرای خیابانی زیبایی از یک جوان با لباس دراویش (جمع درویش) دیدم، با حس خوبی اجرا میکرد. جویای شاعر اثر شدم- معتقدم مهمترین عنصر هر اثری نویسنده آن اثر است. اعم از سینمایی، تئاتر، آواز و غیره. یک اثر را بدون توجه به نویسنده آن کنار نگذارید.

بهر حال به سختی ردی از این شعر کمیاب پیدا کردم. به همین دلیل آن را در این بلاگ قرار میدهم تا دیگر کمیاب نباشد. قطعا با توجه به تحصیلاتم نظر تخصصی در ادبیات ندارم؛ در نتیجه نمیتوانم نقدی یا تاییدی بر این شعر داشته باشم، یا بگویم این شعر چه برتری ها و چه نقایصی دارد. فقط اجرای زیبایی داشت. 

درک ادبیاتی مختصر من که حاصل سالها مطالعه و اخت با کتاب است به من میگوید این شعر به زودی در کانون مناقشات و کشمکش هایی قرار میگیرد. در مواردی کاملا یه نظرم میرسد شعری نارس باشد. یعنی اینکه زود متولد شده است. انگار شاعره محترم بر خلاف عادت اساتیدی که داشته است این شعر را زود منتشر کرد. چون اساتید گاهی شعری را سالها نگه میدارند و تا به آن رسیده‌گی لازم نرسد آزادش نمیکنند.


شاعر: خانم مونا حسینی

منبع: دانلود pdf نشریه موج نو شماره 201 - 21تیر97-صفحه 5

متن شعر:

"

ای از تو شیرین عسل ها

مضمون ضرب المثل ها

موی تو چین گسل ها

در رشته کوهی زنانه


گیرم که شاید نباید

گیر م نه شاید نباید

شاید که باید بگیرم

یک دعوت از تو به خانه


در خانه من باشم و تو

وقتی که تو باشی و من

هر شب که می باشد و می

ما را به ساز ای زمانه


این فصل اگر سر بگیرد

من را که در بر بگیرد

هم عشق مصدر بگیرد

می عشقمت عاشقانه


عمری اگر برده باشم

با خوب بد کرده باشم

دم بر نیاورده باشم

نه از تو نه از زمانه


هر چه دل آزرده باشم

چو شوکران خورده باشم

چه از غمت مرده باشم

بر لب نیارم بهانه


آهنگ شعر عروضی

شش هشتم روی حوضی

چشم ات عقیق است و لوزی

در چنته آهیانه


پا بودم اما نشستم

دل بودم اما شکستم

تن بودم اما نبستم

دل را بدادم به باده

"


ویدیو از اجرای مذکور:
دریافت
توضیحات: اجرای خیابانی آقای آیدین شیخ از شعر ای از تو شیرین عسل ها
ای از تو شیرین عسل ها

منبع عکس مطلب:
عکس از کوه زیبای خفته واقع در پاکستان
۹۷/۱۲/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۱۵)

سپاس فراوان

این شعر بسیار زیبا اثر محمدرضا حاج رستمبگلوست

اشعار بسیار قوی تر از این کار هم داره

لطفا نام شاعر را اصلاح بفرمایید

مضافا در متن اثر هم رد مرد سراینده پیداست

کار کاملن اثری مردانه است نه زنانه

در وصف معشوقه ایی سروده شده است

ایدین شیخ میخونه درسته اما شاعر محمدرضا حاج رستم بگلو هستن البته که غیر از ایدین شیخ فکر نمکنم کسی میتونست اینقدر قشنگ این شعر رو بخونه اما شما در متن شعر خیلی خطا داری دوست عزیز

پاسخ:
تشکر - بله من هم تحت تاثیر اجرای ایشون قرار گرفتم. بسیار زیبا اجرا کردن. من شعر و نام شاعر رو از منبعی که آدرس دادم برداشت کردم- شعر رو من ننوشتم. اگر احتمالا خطایی داشته باشه

سلام

بدنبال نام شاعری بودم که خواننده خیابانی بسیار عزیز و محترمی که ظاهرا اشکان شیخ نام دارند خوانده بودند.....شعر زیبا وپر استعاره ایست که بسی جای تعمق دارد که با ان دف نوازی بی نظیر  ،زیباییش دو چندان شده است.....به وبلاگ ارزشمندشما برخوردم.....ممنون که پیگیر شاعر و خواننده شعر بودید....من مدتهاست در حال نوشتن تحقیقی هستم با موضوع  خوانندگان خیابانی .....و به جمع اوری کلیپ های جذابشان پرداخته ام .....متاسفانه مردمان سرزمین ما آنقدر سر در گریبان خود فرو برده أندکه براحتی از کناراین هنر و این هنرمندان میگذرند و بی خیال رد میشوند.....دریغ از یک گوشه چشمی....کاش میشد نگاهایمان را می شستیم.....

 

اگر چه شعار انها این است....

باید باورمان به خود
چنان استوار و محکم باشد
که تمنای نگاه کسی
ما را با خود نبرد

ساز خودمان را کوک کنیم
آواز خودمان را فریاد کنیم
فدای سرمان
اگر مردم سردرگریبان
در خیابان لغزان زندگی بی‌خیال ما
می‌سُرند و می‌روند

ما برای کاری بیش از
خریدن نگاه این و آن، آمده‌ایم.....

بسیار اجرای زیبا و با احساسی داشت

لذت بردم

و با تشکر از لطف شما بخاطر قرار دادن این شعر زیبا و در عین حال خام ک درویش با صدای محزون و با احساس میخواند

ممنونم

سلام
من امذوزعصرایشون رو روبروی ایستگاه متروی صادقیه دیدم. اسمون اشکان شیخ هست و در اینستاگرام آیدی صفحه شون huferband@ می باشد.
پاسخ:
از اینکه این موضوع را اطلاع دادید بسیار سپاسگزارم- این مطلب را کاملتر کردید.

🌹
ععععالللییییی
خیلی خیلی لطف کردین 
من خیلی دنبالش بودم
لطفا نام شاعر را اصلاح بفرمایید، محمد رضا حاج رستم بگلو شاعر این شعر است کە با گشتی در اینترنت میتوانید مطمئن شوید. 
پاسخ:
سلام - متشکرم از نظر شما دوست عزیز. در این وبلاگ سعی من بر این است که تمام مطالب دارای منبع دقیق باشند به نحوی که حتی عکسی هم بدون منبع و اصالت منتشر نمیشود.
در نشریه ای که قبلا در منبع مطلب ذکر کرده ام این شعر با نام خانم مونا حسینی منتشر شده است.
لطفا بازدید بفرمایید:

دانلود pdf  نشریه موج نو شماره 201 - تاریخ 21تیر97 - صفحه 5

سپاس بسیار
چند خطا در متن شعر دارید
مثلاً مصرع آخر: دل را به هر دام و دانه
پاسخ:
سلام
سپاس از توجه شما، این مصرع در ویدیو به همین صورت که میفرمایید اجرا شده است، اما در متن شعر به همان صورت که تایپ کرده ام آمده است.

با سلام
دوست عزیز فکر می کنم شاعر این غزل زیبا، "محمدرضا حاج رستم بگلو" باشند نه خانم حسینی.
من هم مثل شما با دیدن ویدیویی که اشاره کرده اید، به دنبال شاعر غزل گشتم. هم در فیس بوک (صفحه ی "شعری که زندگی است") و هم در وبلاگ خود آقای رستم بگلو (www.boofiat.blogfa.com)  رد آن را یافتم.
شاد باشید و پردوام.
پاسخ:
سلام - متشکرم از نظر شما دوست عزیز. در این وبلاگ سعی من بر این است که تمام مطالب دارای منبع دقیق باشند به نحوی که حتی عکسی هم بدون منبع و اصالت منتشر نمیشود.
در نشریه ای که قبلا در منبع مطلب ذکر کرده ام این شعر با نام خانم مونا حسینی منتشر شده است.
لطفا بازدید بفرمایید:

دانلود pdf  نشریه موج نو شماره 201 - تاریخ 21تیر97 - صفحه 5

سپاس از لطفتون
شعر بسیار خوبیه
اما عکسه رو من با اسم کوه شیرین خفته و واقع در کرمانشاه دیدمش.
خیلی ممنون واقعا با اولین سرچ به راحتی پیداش کردم
واقعا دست مریزاد بر شما کارتون بیست.چون ان چنان این شعر به دل من نشسته فقط خدا خدا میکردم پیداش کنم.ممنونم ازت🌷🌷🌷🌹🌹
پاسخ:
متشکرم از پیام خوب شما. خوشحالم که به خواسته خودتون رسیدین.
ممنون ازاینکه کار منو برای پیدا کردن متن ترانه و نام شاعر راحت کردین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی